انگشتر یکی از زیورآلات پرطرفدار در بین آقایان و بانوان است که در گونه‌های متفاوت و با جنسهای مختلف ساخته می‌شود. معمولا انگشتر از دو بخش اصلی رکاب و نگین تشکلی شده است. رکاب انگشتر در جنس‌های مختلف استیل، نقره، طلا و غیره ساخته می‌شود که موسوم ترین آن نقره است. در بخش نگین هم از سنگهای زینتی بسیار زیبایی کمک گرفته می‌شود که هم ارزشمند هستند و هم دارای خواص متفاوتی بوده که استفاده از انگشتر را حتی ضروری کرده است.

در شیوه ساخت هم انگشتر در مدلهای مختلفی ساخته می‌شود. انگشتر زنانه و انگشتر مردانه باهم تفاوتی ندارند و هردو در دو گونه‌ی مختلف دست ساز و ماشینی تهیه می‌شوند. معمولاً انگشتر دست ساز از ارزش بیشتری برخوردار است و زیبایی بیشتری دارد.

 

فرایند تولید انگشتر به این صورت است که در ابتدا رکاب آن قالب گیری شده و طراحی و تراش می‌خورد و در پایان نگین بر روی آن سوار می‌شود. این نگین همانطور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم از جنسهای مختلف است. به عنوان مثال فیروزه، توپاز، عقیق، زبرجد، یاقوت، سندلوس و غیره میباشد.

اگر شما هم قصد خرید انگشتر را دارید، می‌توانید گوهر و فلز مورد علاقه خود را به کارگاه‌های ساخت انگشتر اطلاع داده و سفارش خود را ثبت نمایید. در ضمن در سایت خاص باکس انواع زیورآلات همچون انگشتر هم موجود می‌باشد که می‌تواند در تنوع بسیار بالا و به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت نمایید.